Downpipe
Downpipe - svodové potrubí - RM Motors
Downpipe je obvykle prvním prvkem výfukového systému, který se u vozů s turbodmychadlem nachází hned za turbodmychadlem a u aut s atmosférickým sáním přímo za výfukovým potrubím.
Svodová trubka je nejčastěji vyrobena z nerezové oceli, žáruvzdorné nerezové oceli, zřídka z obyčejné oceli a někdy je vyrobena z titanu. Často je průměr potrubí, ze kterého je svod postaven, větší a někdy i několikanásobný než průměr potrubí sériového výfukového systému. Při rozhodování o maximálním průměru potrubí a plném průchodu byste měli pamatovat na další omezení sériového výfukového systému, který by pro plné využití výhod svodu měl být také upraven.
- Abarth
- Alfa Romeo
- Audi
- BMW
- Citroen
- Cupra
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Porsche
- Renault
- Saab
- Seat
- Subaru
- Škoda
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Nejprodávanější
Svod Abarth 500 / 595 1,4T1,4T 164, 177 k2013–2016 FWD Průměr trubky – 76 mm Průměr v místě spojení s turbodmychadlem - 70 mm Průměr v místě spojení se svodem- 56 mm
Downpipe Abarth 695 1,4T1,4T 162, 177 ps2009-2017FWD< /p> Průměr potrubí - 76 mm Průměr v místě spojení s turbodmychadlem - 70 mmPrůměr v místě spojení se zbytkem systému - 56 mm
Svod Alfa Romeo Giulietta Multiair 1,4T 1,4T 150, 170 k2008–2019 FWD Průměr potrubí - 76 mm Průměr v místě připojení k turbodmychadlu - 70 mmPrůměr v místě spojení se svodem -...
Svod Alfa Romeo Mito1,4T 135, 170 k2009–2018 FWD Průměr trubky – 76 mm Průměr v místě spojení s turbem - 70 mmPrůměr v spojovací bod se svodem - 56 mm
Svodová trubka AUDI A3 8L 1,8 T 1997-2003 150, 180 kQuattro Průměr trubky< /strong> - 76 mm Průměr trubky v místě připojení se střední částí - 54 mm
Svodová trubka AUDI A3 8L 1,8 T 1997-2003 150, 180 kQuattro Průměr trubky< /strong> - 63,5 mmPrůměr trubky v místě připojení se střední částí - 54 mm
Svodová trubka AUDI A3 8L 1,8 T 1997-2003 150, 180 k FWD Průměr trubky - 76 mm
Svodová trubka AUDI A3 8L 1,8 T 1997-2003 150, 180 kFWD Průměr trubky < /b>- 63,5 mm
Svodová trubka AUDI A3 8L 1,8 T 1997-2003 210, 224 kQuattro Průměr trubky - 76 mm Průměr trubky v místě připojení se střední částí - 63,5 mm
Svodová trubka AUDI A3 8L 1.9 TDI 1997-2003 90, 100, 110, 130 kFWD Průměr trubky - 63,5 mm Průměr trubky v místě připojení se střední částí - 60 mm
Svodová trubka Audi A3 8P 1.6 , 2.0 TDI 2009–2011 105, 140, 170 kFWD Průměr trubky - 76 mm Průměr trubky v místě připojení se střední částí - 55 mm Výrobek není homologován...
Svod AUDI A3 8P 1,8, 2,0 TFSI 2004–2013 150, 160, 200 k FWD Průměr trubky - 76 mm Průměr trubky v místě připojení se střední částí - 60 mm
Svodová trubka AUDI A3 8P 1,8, 2,0 TFSI 2004–2013 160, 200 kFWD Trubka průměr- 76 mm
Svodová trubka AUDI A3 8P 1,8, 2,0 TFSI 2004–2013 160, 200, 265 kQuattro Průměr trubky - 76 mm
Verze s tlumičem. Svodová trubka AUDI A3 8P 1,8, 2,0 TFSI 2004–2013 160, 200 kFWD Průměr trubky – 76 mm
Verze s tlumičem. Svodová trubka AUDI A3 8P 1,8, 2,0 TFSI 2004–2013 160, 200, 265 kQuattro < br />Průměr trubky - 76 mm
Svodová trubka AUDI A3 8P 1.9, 2.0 TDI 2004–2013 105, 140, 170 kFWD Průměr trubky - 63,5 mm Průměr trubky v místě připojení se střední částí - 54 mm
Svodová trubka AUDI A3 8P 1,9, 2,0 TDI 2003–2008 170 k FWD Průměr potrubí< /strong> - 63,5 mm Průměr trubky v místě připojení se střední částí - 61 mm
Svodová trubka AUDI A3 8P 1.9, 2.0 TDI 2004–2013 105, 140 kFWD Trubka průměr - 63,5 mm Průměr trubky v místě připojení se střední částí - 55 mm
Svodová trubka AUDI A3 8P 2.0 TDI 2009-2013 140, 170 kQuattro Průměr trubky< /strong> - 76 mm
Svodová trubka AUDI A3 8V 1,8 TFSI 2013- 180 kQUATTRO Průměr trubky - 76 mm Průměr trubky v místě připojení se střední částí - 60 mm
Svodová trubka AUDI A3 8V 1,8 TFSI 2013- 180 k FWDPrůměr potrubí - 76 mm
Svodová trubka AUDI A3 8V 1,6, 2,0 TDI 2013- 105, 150, 184 kPrůměr potrubí - 76 mm
Svodová trubka AUDI A3 8V 1.6, 2.0 TDI 1.6, 2.0 TDI 2013- 105, 150, 184 kPotrubí průměr- 63,5 mm
Svodná roura - doplňující informace
Svod stavěný s průměrem trubky 89 mm nám moc nedá , pokud zůstane zachován pažbový výfukový systém o průměru trubky 50 mm a komorová konstrukce tlumičů. Při rozhodování o maximálním průměru a průchodu svodu je třeba myslet i na úpravu zbytku výfukového systému. U silně upraveného výfukového systému byste také měli pamatovat na modernizaci systému sání a přeprogramování map motoru.
Kromě toho může být svod vybaven také sportovním katalyzátorem. Výhodou takové konfigurace je, že takové provedení zajišťuje splnění požadavků na čistotu výfukových plynů nebo splňuje tzv. Euro normu. Spádová trubka může být vybavena sportovním katalyzátorem s kapacitou obvykle 100 nebo 200 cpsi (počet buněk na čtvereční palec, kde čím méně, tím sportovnější a větší průchod).
U nejnovějších vozů je navíc možné volit emisní normy od Euro 2 do Euro 6. Na začátku výfukového systému je v místě, kde se nachází svod, velmi vysoká teplota, protože výfukové plyny opouštějící spalovací prostor se zahřívají až na cca 800 stupňů Celsia. Často se proto používají štíty z plechu s tepelnou izolací nebo ohnivzdorné keramické obvazy.
Kromě zvětšeného průměru je svodová trubka obvykle navržena tak, aby nedocházelo k příliš úzkým ohybům způsobujícím brzdění výfukových plynů, které se řítí rychlostí 300 m/s. Svod se skládá kromě trubky nebo katalyzátoru také z připojovací příruby pro jeden nebo více závitů určených pro připojení lambda sondy nebo jiných snímačů, které měří teplotu a tlak výfukových plynů.
Často je ve svodu také tlumič vibrací v podobě pružného spoje. Používají se ty odolnější s trubkou uvnitř a vyrobené z nerezové oceli. Výhody instalace svodu jsou především zvýšený výkon a točivý moment.
Výměna tohoto kusu trubky přináší relativně největší zisky na výkonu, ale jen zřídka přináší zisky na zvukových efektech. Ke zlepšení zvuku slouží úprava zbývajícího výfukového systému nebo jeho jednotlivých částí.