Eliptické tlumiče
Průchozí tlumiče - RM Motors
Přímý tlumič výfuku je tlumič, u kterého je nejdůležitější nejrychlejší proudění výfukových plynů. Přímý tlumič se skládá z děrované trubky podél tlumiče, dvou koncovek, pláště, ocelové vlny a výplně tlumiče. Výplň tlumiče je zvukotěsný materiál odolný vůči vysoké teplotě s vysokými tlumícími vlastnostmi (např. skelná vata). Přímý tlumič se nazývá sportovní tlumič. Díky použití takové konstrukce tlumiče lze dosáhnout výrazného zlepšení zvuku a většího výkonu.
Nejprodávanější
Univerzální přímý tlumič z kyselinovzdorné oceli.Výška/šířka tlumiče - 130x220 mmDélka skříně tlumiče - 600 mmPrůměr přívodu/výstupu - 2x50 mmDélka přívodního potrubí - 50 mm
Univerzální přímý tlumič vyrobený z kyselinovzdorné oceli.Výška/šířka tlumiče- 70x139 mmDélka tlumiče - 300 mmPrůměr sání - 60 mmDélka sacího potrubí – 40 mm
Univerzální tlumič s průchozím otvorem vyrobený z kyselinovzdorné oceli.Výška/šířka tlumiče – 78x139 mmDélka skříně tlumiče – 380 mmPrůměr vstupu – 60 mmPrůměr výstupu – 2x40 mm...
Univerzální přímý tlumič vyrobený z kyselinovzdorné oceli.Výška/šířka tlumiče – 78x139 mmDélka skříně tlumiče – 300 mmPrůměr vstupu – 2x40 mm Průměr výstupu – 2x40 mm Délka...
Průchozí tlumiče - doplňující informace
Sportovní tlumiče od renomovaných výrobců jsou obvykle vyrobeny z nerezové oceli a vyznačují se sníženou hmotností a zvětšeným průměrem potrubí oproti sériovým tlumičům.
Existují tlumiče určené pro konkrétní model vozu, kde je montáž tlumiče poměrně jednoduchá, a univerzální tlumiče,
které se pro vůz vybírají na základě rozměrů skříně tlumiče, průměru sacího potrubí a provedení tlumiče v závislosti na efektu, kterého chceme dosáhnout.
Jaké jsou typy tlumičů? Existuje několik typů tlumičů kvůli jejich konstrukci, a tedy - způsobu, jakým fungují:
- Tlumič absorpce - výfukové plyny proudí perforovanou trubkou a narážejí na tlumicí vlnu (ocel, minerální nebo skelná vata)
- Odrazový tlumič - výfukové plyny se mnohokrát odrážejí od správně vytvořeného prostoru a ztrácejí tak rychlost a energii
- Interferenční tlumič - výfukové plyny jsou rozděleny do dvou různě dlouhých kanálů. Když se vlny různých frekvencí znovu setkají, překrývají se (interferují) a navzájem se ruší
- Kombinovaný tlumič - zařízení, které potlačuje zvuky v širokém rozsahu frekvencí. Výfukové plyny pohybující se vysokou rychlostí proudí do tlumiče výfuku sacím potrubím, kde probíhají procesy tlumení.
Bez ohledu na provedení tlumiče může být plášť skříně tvořen jednoduchou nebo dvojitou plechovou vrstvou.
Protože každý typ tlumiče má své výhody a nevýhody, lze v jednom výfukovém systému nalézt různé kombinace výše uvedených provedení.
Jaký je rozdíl mezi přímým a komorovým tlumičem?
Přímý tlumič výfuku je tlumič, u kterého je nejdůležitější nejrychlejší proudění výfukových plynů. Přímý tlumič se skládá z děrované trubky podél tlumiče, dvou koncovek, pláště, ocelové vlny a výplně tlumiče. Výplň tlumiče je zvukotěsný materiál odolný vůči vysoké teplotě s vysokými tlumícími vlastnostmi (např. skelná vata). Přímý tlumič se nazývá sportovní tlumič. Díky použití takové konstrukce tlumiče lze dosáhnout výrazného zlepšení zvuku a většího výkonu.
Co je to komorový tlumič? Komorový tlumič na rozdíl od průchozího tlumiče využívá ticho tím, že stlačuje a rozpíná výfukové plyny a zvukovou vlnu, která prochází úzkými trubkami nebo perforovanými přepážkami mezi komorami.